Activitatea Centrului de Certificare al Î.S. „Fiscservinform”
09
Feb
2016
Î.S. „Fiscservinform” dispune de propriul Centru de Certificare, ce are ca prim scop asigurarea procesului de eliberare a semnăturilor electronice de autentificare contribuabililor - persoane juridice şi fizice, în vederea utilizării serviciilor electronice disponibile în mediul virtual.
Semnătura electronică (certificatul cheii publice) este un atribut indispensabil al documentului electronic, obţinut în urma transformării criptografice a acestuia cu utilizarea cheii private, menite să confirme autenticitatea documentului electronic, fiind echivalentă cu o semnătură olografă pentru documentele imprimate.
Centrul vizat a fost instituit pentru a realiza următoarele funcţii:
- Creează şi eliberează certificatele cheilor publice persoanelor fizice şi persoanelor juridice;
- Suspendă şi restabileşte valabilitatea certificatul cheii publice în limitele termenului de valabilitate;
- Revocă certificatele cheilor publice;
- Prestează serviciul de marcare temporară;
- Asigură în mod on-line verificarea autenticităţii şi statutului certificatelor cheilor publice.
În activitatea sa, această subdiviziune a întreprinderii pune accentul pe utilizarea soluţiilor software şi hardware moderne şi performante, precum şi pe o echipă competentă, profesionistă, orientată către client şi prestarea unor servicii de calitate. În domeniul deservirii clienţilor, Centrul are ca prim scop eliberarea operativă a certificatelor cheilor publice astfel, asigurîndu-se economisirea timpului şi resurselor clientului.
Avînd în vedere că Î.S. „Fiscservinform” deţine certificatul de conformitate corespunzător prevederilor Sistemului de Management al calităţii, şi anume a standardului ISO 9001:2008, toată activitatea Centrului este desfăşurată cu aplicarea şi respectarea celor mai bune practici internaţionale de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii orientate spre satisfacerea maximală a exigenţilor şi aşteptărilor clienţilor noştri.
Totodată, începînd cu anul 2013, Î.S. „Fiscservinform” a iniţiat procesul de implementare a Sistemului de Management al Securităţii Informaţiei, conform standardului ISO 27001:2013, care asigură selectarea adecvată şi proporţională a măsurilor de securitate, pentru protejarea eficientă a resurselor informaţionale, în special a datelor cu caracter personal şi confidenţial puse la dispoziţie de către persoanele fizice şi juridice..
Certificatele cheilor publice eliberate sunt utilizate în cadrul sistemelor electronice ale Serviciului Fiscal de Stat, cum ar fi – „Declaraţie electronică”, „e-Factura”, „Registrul General Electronic al Facturilor Fiscale”, „Comanda on-line a formularelor tipizate”, „Colectarea informaţiilor din surse indirecte”, „Crearea şi circulaţia documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat şi instituţiile financiare”, precum și în alte servicii electronice prestate pe teritoriul R. Moldova.
În vederea asigurării accesibilităţii pentru clienţi, Centrul de Certificare dispune de 3 reprezentanţe - Centre de înregistrare, unde puteţi obţine semnătura electronică vizată:
- Centrul de Înregistrare pe regiunea Centru – mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 162, bir. 220 (în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare);
- Centrul de Înregistrare pe regiunea de Nord – mun. Bălţi, str. Ştefan cel Mare 128, bir. 305 (în incinta IFS teritorial pe mun. Bălţi);
- Centrul de Înregistrare pe regiunea de Sud – mun. Comrat, str. Comsomolului 20, bir. 2 (în incinta IFS teritorial pe mun. Comrat).
În cadrul acestor oficii puteţi beneficia de un şir de servicii, printre care:
- autentificarea şi identificarea titularului cererii;
- înregistrarea cererilor pentru certificarea cheii publice; a cererilor de suspendare, de restabilire şi de revocare a certificatului cheii publice; transmiterea cererilor către Centrul de certificare,
- încheierea contractelor de prestare a serviciilor de certificare a cheilor publice,
- eliberarea certificatelor cheilor publice,
- acordarea asistenţei utilizatorilor semnăturilor electronice.
Adresaţi-Vă! Vom fi bucuroşi să Vă deservim!
Pentru detalii contactaţi Centrul de Apel al Î.S. „Fiscservinform”, la numărul (022) 822 222
sau vizitaţi pagina web pki.fsi.md