SEMNĂTURA ELECTRONICA FISCSERVINFORM
28
Apr
2016
Evenimentul anului „Moldova ICT Summit 2016” este completat cu startul unei soluții noi în domeniul semnăturii electronice avansate calificate propuse cetățenilor și mediului de afacere de către Î.S. „Fiscservinform” .
Beneficiarii „SEMNĂTURII ELECTRONICE FISCSERVINFORM” vor dispune de posibilitatea semnării documentelor, contractelor, rapoartelor, chiar dacă se află la mare distanță geografică faţă de locul unde trebuie semnat actul respectiv. Semnătura electronică avansată calificată poate fi ușor utilizată în următoarele servicii electronice:
- raportarea electronică către instituțiile publice SFS, CNAS, CNAM și BNS;
- serviciul „Comanda on-line a formularelor tipizate”;
- serviciul „e-Factura”;
- serviciul vamal de declarare a exportului „e-Customs”;
- solicitarea electronică a apostilei „e-Apostila”;
- accesarea Registrului de Stat al Achizițiilor Publice „e-Achiziții” etc.
Obiectivul primordial al Î.S. „Fiscservinform” este creșterea accesibilității semnăturii electronice și crearea unor opțiuni simple și comode pentru interacțiunea cu clienții. Pe pagina internet a serviciului pki.fsi.md a fost lansat și „COMANDA ONLINE A SEMNĂTURII ELECTRONICE” (http://pki.fsi.md/home/ro/comanda-online/). Instrumentul dat contribuie la optimizarea procesului de eliberare a semnăturii electronice, prin întocmirea actelor necesare de a fi încheiate între prestatorul serviciilor de certificare și client, precum și de creare a semnăturii electronice. Prin urmare, clientul se prezintă la unul din Centrele de înregistrare ale Î.S. „Fiscservinform”, doar pentru ridicarea pachetului „Semnătura electronică” și primirea instruirii necesare.
Oficiile de deservire ale Î.S. „Fiscservinform” sunt amplasate în:
- mun. Chişinău – or. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 162, bir. 220 (în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare);
- mun. Bălţi – or. Bălţi, str. Ştefan cel Mare, nr. 128, bir. 313 (în incinta IFS pe mun. Bălţi);
- mun. Comrat – or. Comrat, str. Comsomolului, nr. 20, bir. 2 (în incinta IFS pe mun. Comrat).
În legătură cu lansarea procesului de eliberare a semnăturilor electronice, astăzi vor fi desfășurate și o serie de traininguri și workshop-uri, destinate tuturor persoanelor fizice sau juridice (directori, contabili) care își prețuiesc timpul și tind, în activitatea zilnică, să utilizeze serviciile electronice disponibile în Republica Moldova. Informația privind posibilitatea înregistrării și participării la unul dintre aceste workshop-uri gratuite este publicată pe pagina http://workshop.angrybusiness.md/.
Notă! Titularul unei semnături electronice în calitate de persoană fizică, avînd împuterniciri necesare în cadrul mai multor companii, va putea aplica aceiași semnătură deținută pentru raportarea electronică în cadrul tuturor companiilor!
Pentru informații suplimentare contactaţi Centrul de Certificare al Î.S. „Fiscservinform” la numărul de telefon (022) 822 040 sau accesați portalul pki.fsi.md